Strona główna » Najczęściej zadawane pytania (FAQ) » Pakiet Przedsiębiorcy - Faktura VAT

Pytanie: Jak sprawdzić status wysyłki pliku JPK? Jak pobrać UPO?

POBIERZ PROGRAM
POBIERZ PROGRAM
Odpowiedź: Wszystkie narzędzia związane z plikami JPK znajdują się w oknie JPK.
W tym oknie w poszczególnych kolumnach wyświetlają się wszystkie istotne informacje dotyczące plików JPK oraz ich wysyłki: data wysyłki, status wysyłki, komunikat (np. przyczyna błędu wysyłki), potwierdzenie doręczenia.

W celu pobrania urzędowego poświadczenia odbioru (czyli UPO) należy zaznaczyć poprawnie wysłany plik JPK i wybrać Drukuj - Drukuj Urzędowe poświadczenie odbioru (UPO). W kolejnym okienku pojawi się możliwość wyboru wydruku lub zapisania pliku w formacie PDF.



W wersji programu Faktura VAT 5.439.2024 i starszych:

Status wysłanego dokumentu oraz możliwość pobrania urzędowego poświadczenia odbioru (czyli UPO) dostępne są w zakładce Dane - Rejestr wysłanych dokumentów:

Jak sprawdzić status wysyłki pliku JPK? Jak pobrać UPO?

Jeśli w kolumnie "Status" jest informacja "Przetwarzanie dokumentu zakończone poprawnie, pobierz UPO" oznacza to, że plik JPK został dostarczony do urzędu skarbowego, a potwierdzeniem tego jest dokument UPO (urzędowe poświadczenie odbioru).
Aby pobrać UPO na dysk komputera, należy zaznaczyć w tabeli właściwy dokument i kliknąć ikonkę "Pobierz UPO" znajdującą się na dole okienka. UPO pobierane jest w formacie PDF.

Jeśli w kolumnie Status jest informacja "Weryfikacja negatywna - dokument niezgodny ze schematem xsd" oznacza to, że w pliku JPK jest jakiś błąd formalny. Prawdopodobnie nie zostały wypełnione wszystkie wymagane pozycje lub jakiś NIP kontrahenta nie jest poprawny (np. zostało wpisane za dużo lub za mało cyfr). W takiej sytuacji można przejrzeć rejestr dokumentów, uzupełnić puste pozycje (wymagane są: nr dokumentu, NIP kontrahenta, nazwa i adres kontrahenta) i ponownie wysłać plik JPK na serwer ministerstwa lub przesłać nam plik JPK do weryfikacji (na adres pomoc@pakietprzedsiebiorcy.pl).

Komunikat "Weryfikacja negatywna - błąd danych autoryzacyjnych" oznacza, że dane autoryzacyjne nie są identyczne z danymi zgłoszonymi w Urzędzie Skarbowym, najczęstsze błędy to:
- błąd literowy w imieniu lub nazwisku
- NIP wpisany z kreskami
- podanie niewłaściwej kwoty przychodu za 2018 rok (musi to być łączna kwota przychodu z deklaracji rocznej, niezaokrąglona - z groszami po przecinku, bez przychodu małżonka, jeśli było to wspólne rozliczenie).